Wednesday, May 5, 2010

Baby


Hari ni macam biasa TENSION!. He he..lari kejap dari tugas.
Saya ada seorang kawan yang sangat baik. Tetapi masih belum dikurniakan seorang anak walaupun telah lama berkahwin. Sebelum ini adalah juga dia berusaha untuk dapatkan zuriat tetapi masih belum berhasil. Dan baru-baru ni dia ada menyatakan ingin mengambil anak angkat itupun setelah di pujuk beberapa kali oleh ibunya.
Sebenarnya dia berat hati nak ambil anak angkat, mase kecil dah penat-penat bela bila dah besar dia cari emak kandung jugak...
Tetapi walaupun begitu kalau kita jaga seeloknya dan beri didikkan agama serta kasih sayang yang tidak berbelah bahagi takkanlah anak angkat tu lari gitu saje kan? Tentu dia anggap macam keluarga kandung. Cuma kalau anak perempuan tak dapat tidak bila nak kahwin kena juga cari wali dia kan?
Dah banyak dengar cerita kalau susah nak dapat anak, apabila ambil anak angkat tak lama lepas tu akan mengandung.
Tak pelah tepuk dada tanya selera.
Yang pentingnye tak putus asa untuk dapatkan anak. Walaupun suami dia menerima seadanya, tetapi sebagai wanita tentulah teringin menimang anak sendiri.
Saya ada cadangkan kat dia makan Bidadari dan NuAge DCL sebab dah ada yang berjaya menimang cahayamata. Tetapi dia seperti sudah putus harap.
Setelah cuba memujuk, akhirnya saya akur dengan keputusannya itu. Tak pelah yang pentingnya saya dah cuba membantu dia dan sekarang hanya mampu berdoa, dan dengan harapan pintu hatinya terbuka untuk terus berusaha....

No comments:

Post a Comment